Koszyk
Twój koszyk:
0 Ulubione Kontakt

Biuro obsługi Klienta

Pn. - Pt od.8.30 do 16.30

Koszyk

Dodano produkt do koszyka

Czy warto poszerzyć ofertę lokalu o kawę? Poznaj 3 sposoby, dzięki którym zaczniesz na niej zarabiać

Doskonała kawa jest symbolem udanego początku dnia dla wielu z nas. W końcu kto wyobraża sobie rozpoczęcie pracy na pełnych obrotach bez filiżanki tego aromatycznego i pobudzającego napoju? Często jednak nie mamy czasu, aby go zaparzyć i celebrować w domowym zaciszu. Dlatego tak ważne są kawiarnie, cukiernie, a obecnie także sklepy i stacje benzynowe, gdzie można się zaopatrzyć w kubek doskonałego napoju. Jak promować firmę na rynku lokalnym i jak rozwinąć biznes w taki sposób, aby to właśnie do Ciebie zawitali klienci po pyszną kawę na miejscu lub na wynos? Podpowiadamy, jak tego dokonać w 3 krokach!

Z tekstu dowiesz się:

  • na co zwrócić uwagę przy rozszerzaniu oferty kawowej,
  • jak efektywnie promować swój lokal z różnorodną ofertą kawową,
  • jakie dodatki przyciągną klientów nie tylko na co dzień, ale też sezonowo.

Jak rozwinąć swój biznes, aby przynosił dochody ze sprzedaży kawy? Mogłoby się wydawać, że np. w cukierni najważniejsze w biznesplanie będą wyroby cukiernicze i ich promocja. Owszem, ale nie należy również zapominać o najpopularniejszych napojach deserowych – nic przecież tak nie równoważy słodyczy ciastka, jak dobra kawa. Klienci, którzy mogą się napić dobrej kawy podczas zakupów lub posiłku, chętnie wrócą do Twojego lokalu. Jak jednak ich do tego zachęcić? Podstawą jest dobry produkt oraz reklama restauracji, jak i każdego innego miejsca, w którym go serwujesz.

1. Model biznesowy – przykład na spektakularne osiągnięcie sprzedażowego celu

Jeśli jesteś właścicielem punktu gastronomicznego, z pewnością wiesz, że model biznesowy firmy jest niezwykle pomocny w wyznaczaniu kierunku, w którym chcesz dążyć. Pamiętaj jednak, że warto go co jakiś czas aktualizować, biorąc pod uwagę najnowsze trendy, a także produkty, które wprowadzasz, np. kawę. Decydujesz się na rozszerzenie oferty o profesjonalny ekspres i wysokiej jakości ziarna? Wprowadź to do swojego modelu biznesowego. W jaki sposób? Przeczytaj:

  • rozważ, jakiego produktu potrzebują Twoi klienci – czy Twoja oferta kaw powinna być szeroka, czy może jednak warto postawić jedynie na podstawowy zakres, jak espresso, cappuccino, latte czy americano,
  • przeanalizuj, jakiego sprzętu potrzebujesz – weź pod uwagę wydajność – jeśli będziesz podawać kilkaset kaw dziennie, zdecyduj się na odpowiednio dostosowany ekspres kolbowy, który swoimi parametrami będzie dopasowany do liczby podawanych kaw w lokalu, który pozwoli Ci zaoferować kawę najwyższej jakości, jak np. Duale Class,
  • zaplanuj działania reklamowe, dzięki którym poinformujesz klientów, jaką kawę mogą u Ciebie kupić – dobrym pomysłem są zestawy promocyjne z kawą i deserem,
  • zdecyduj się na promocje produktów w trendzie rynkowym,
  • postaw na oferty sezonowe – nic tak nie zachęca klientów, jak produkty dopasowane do ich najbardziej aktualnych potrzeb,
  • wzbogać ofertę kawową o dodatki, takie jak syropy do kawy, które cieszą się dużą popularnością.

Segafredo dostarczy Ci zarówno wysokiej jakości ziarna, jak również sprzęt, którego potrzebujesz. Z pomocą naszych ekspertów wprowadź do menu produkty które cieszą się największą popularnością. Wybierz z naszej oferty to, co najbardziej będzie odpowiadało Twojemu modelowi biznesowemu i zacznij zarabiać na kawie.

2. Reklama kawiarni, restauracji czy innego punktu gastronomicznego to klucz do sukcesu

Najwyższej jakości kawa oczywiście w założeniu może obronić się sama, jednak niekiedy zainteresowanie klientów nie przekłada się na realne wysokie zyski. Warto więc zastanowić się, jak reklama restauracji czy kawiarni może przyciągnąć nowe osoby do Twojego lokalu, abyś mógł następnie zatrzymać je doskonałym aromatycznym napojem, po który chce się wracać.

Przede wszystkim pochwal się! Twój barista przeszedł nowy kurs, np. w Coffee Art Masters? Napisz o tym w swoich social mediach. Masz nowy rodzaj ziaren kawy? Również poinformuj o tym swoich obserwatorów. Nawet takie drobiazgi, jak puree czy syropy do deserów i kaw o różnych smakach mogą przyciągnąć gości, którzy chcą spróbować czegoś nowego. Pamiętaj, aby dodawać zdjęcia produktów. Postaraj się zadbać o szatę graficzną swojej strony oraz social mediów. Dobrym pomysłem jest również organizowanie eventów promocyjnych dla Twoich gości. Degustacja nowego rodzaju kawy to doskonały sposób na przekonanie klientów do nowego smaku!

3. Czekoladziarki, cold brew i inne oferty sezonowe – dlaczego są tak ważne?

Gotowy model biznesowy i odpowiednia promocja mogą się okazać kluczem do sukcesu, jednak najważniejszy jest produkt, który nie tylko przyciągnie, ale i sprawi, że klient zostanie w Twoim lokalu na dłużej – będzie do niego wracał. Takim produktem jest oczywiście przede wszystkim doskonała kawa, jednak nie można zapominać o dodatkowych ofertach sezonowych, które doskonale uzupełnią Twoje menu i sprawią, że Twoja kawiarnia, cukiernia czy restauracja stanie się konkurencyjna.

W sezonie wiosenno-letnim doskonale sprawdzi się urządzenie do przygotowywania kawowego deseru Crema Caffe. Ta mrożona kawa o lodowej strukturze zachwyci Twoich gości smakiem, a także zapewni im jedyne w swoim rodzaju orzeźwienie. Dobrym wyborem będzie także maszyna do cold brew coffee. Tak przygotowany napój możesz później urozmaicić smakowymi syropami czy sokami, np. limonkowym czy pomarańczowym lub tonikiem. W sezonie zimowym natomiast alternatywą dla kawy będzie czekoladziarka, dzięki której w Twojej ofercie znajdzie się wysokiej jakości czekolada na gorąco.

Przenalizuj swój model biznesowy firmy, wybierz dodatki oraz ekspresy do kawy i akcesoria, które wzbogacą Twoją ofertę i zacznij zarabiać na kawie! Zarejestruj się na stronie Segafredo dla przedsiębiorców i dowiedz się, jak działa nasz abonament, zakupy ratalne, a także zniżki i bonusy, które pozwolą Ci zaopatrzyć lokal w najwyższej jakości kawę i nie tylko, w atrakcyjnych cenach!

Data publikacji: 30.11.2022 11:12:18

Obsługa Klienta Pn. – Pt. od 8:30 do 16:30
+48 784 000 900